Como ven sabes querido diario
temos que avanzar pescudando no Camiño de Santiago, nestes intres o noso titor
propuxonos investigar sobre os RELATOS DA HISTORIA a actividade consistía en:
OS
RELATOS DA HISTORIA
A
historia é un relato que se escribe en gran medida a partir dos textos do
pasado.
Hoxe
imos xogar a que somos historiadores en busca de relatos, pero dunha maneira
algo diferente: os nosos textos, as nosas fontes, non estarán en bibliotecas e
arquivos, senón en internet, e o libro que imos escribir terá a forma dunha
imaxe interactiva elaborada a partir de fotografías e textos buscadas na rede.
Os
relatos que imos buscar contarannos a historia do Camiño de Santiago.
Para
iso a clase dividirase en pequenos grupos. Cada un dos grupos disporá dun ou
varios dispositivos conectados a internet, e buscará información e imaxes sobre
o seguinte:
a) Grupo 1:
- Que é o Camiño de
Santiago? Porque se fai?
- Cando se inicia o
Camiño de Santiago?
- Que outro nome
recibe o Camiño de Santiago?
- Cantos camiños hai?
- Porque se lle chama
ao Camiño de Santiago o Camiño das Estrelas?
- Que relación ten o
Camiño co xogo da Oca?
- Cando se producen os
anos Xacobeos? Que acontecementos especiais ocorren estes anos?
b) Grupo 2:
- Quen foi Santiago,
fillo de Zebedeo e Salomé?
- Como chegou o corpo
de Santiago a Padrón?
- Quen foi a raíña Lupa?
- Quen foi Paio,
Pelayo ou Pelagio, que viviu en tempos do rei Alfonso II O Casto? E un bispo chamado
Teodomiro?
- Como foi o
descubrimento da tumba do apóstol Santiago? Como se convertiu nun lugar de
peregrinación?
- Quen foron Sancho
III o Maior de Navarra e o Alfonso VIN de Castela?
- Quen foi Calixto II?
- Quen foi Elías Valiña?
- Que é un “Patrimonio
Universal Humanidade”?
c) Grupo 3:
- Que son os
peregrinos?
- A que clase social
pertencían? Que sabedes da sociedade daquela época?
- Que vestimenta
levaban na súa peregrinación?
- A que perigos se
enfrontaban?
- Que tradicións
cumplen os peregrinos ao final do Camiño de Santiago?
- Que podes dicir da
vieira? (significado e porque todos os peregrinos se facían con unha).
- Que facían coa súa
roupa cando remataban a peregrinación?
- Que é o Codex
Calixtinus? Porque é tan importante para os peregrinos o seu Libro V?
- Que é a Credencial?
- Que é a Compostela?
Que requisitos deben cumplir os peregrinos para que lle den a Compostela?
d) Grupo 4:
- Como eran as hospederías e quen se encargaba delas?
- Como eran os servizos destas hospederías?
- Que pasaba cando un peregrino falecía nunha destas
hospederías?
- Que podes dicir das ordes militares que protexían aos
peregrinos? Podes nomear algunhas?
- Quenes eran os Templarios? Nomea algúns monumentos que sexan
de orixe templario e que se atopen nalgunha das rutas do Camiño.
e) Grupo 5:
- Cales son as principais rutas do Camiño de Santiago?
- Cal é a orixe do Camiño Francés?
- Por qué se lle chama a este camiño o Camiño dos camiños?
- Por qué comunidades autónomas e provincias transcorre?
- Cales son as principais etapas desta ruta de peregrinación?
- Cales son os principais monumentos que nos podemos atopar ao facer o Camiño Francés?
g) Grupo 6:
- Busca e explica os principais símbolos e señalización no Camiño.
f)
Todos os grupos:
-
Cada grupo escollerá dúas rutas e cubrirá unha ficha con datos relativos a esa
ruta.
Debate na aula:
-
De que ruta das analizadas con anterioridade emana o Camiño de Inverno?
g) Todos os grupos:
Todos
os monumentos que vimos con anterioridade comparten unha serie de
características…
-
Pertencen todos a mesma etapa da historia?
-
A que etapa da historia pertencen?
-
Que sabes desa estapa da historia? (Principais características, etapas,
economía, relixión, arte, literatura, música, entretemento, persoaxes…)
-
Existen outras etapas da historia? Cales son?
-
Que influencia ten o arte románico no Camino de Santiago?
-
Cales son as principais características do arte románico en arquitectura,
escultura e pintura?
-
Cales son os principales monumentos románicos representativos do Camino de
Santiago?
-
Importancia de la Catedral de Santiago de Compostela. Características y
elementos del monumento catedralicio.
Ademais
do material bibliográfico que podes atopar na BiblioCamiño, podes acceder aos
seguintes enlaces web para atopar información relacionada coas preguntas:
Nestas
páinas poderedes atopar información sobre a orixe e historia do Camiño de
Santiago.
http://www.elcaminoasantiago.com/caminos/caminos.htm
http://www.gronze.com/camino-de-santiago/credencial-y-compostela.htm
http://ntic.educacion.es/w3//recursos2/estudiantes/ocio/op_09.htm
http://es.wikipedia.org/wiki/Codex_Calixtinus
http://www.arteguias.com/camino-santiago-sociedad.htm
Páxinas
con información sobre as rutas do Camiño de Santiago
http://www.caminosantiago.org/cpperegrino/caminos/caminos.asp
http://www.elcaminoasantiago.com/caminos/caminos.htm
http://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Portada
Páxinas
nas que poderedes obter información e datos sobre o Camiño Francés
http://www.gronze.com/camino-de-santiago/camino-frances/informacion-
basica.htm
http://www.asantiagoporcastillayleon.es/secbach/index.php
Enlaces
para consultar datos sobre o arte no Camiño de Santiago
http://www.asantiagoporcastillayleon.es/secbach/index.php
http://webquestelcaminofrances.blogspot.com/2008/01/arquitectura-escultura-
pintura-y.html
Outros
enlaces web de interese:
http://www.escomolavidamisma.blogspot.com/
http://www.elcaminoasantiago.com/
http://www.elhuevodechocolate.com/camino/camino2.htm
http://blogs.compostelavirtual.com/caminodesantiago/
http://caminodesantiago.consumer.es
https://www.historiando.org/edad-media/
https://www.youtube.com/watch?v=0CfKXpyQTXo
https://laeduteca.blogspot.com/2014/02/monografico-recursos-para-trabajar-la.html
Pescudamos entre todos os grupos
e fixemos unha ardua labor que quedou reflexada no Genially que se levou a cabo
despois desta actividade. Observa a continuación a nosa labor:
Como xa mencionamos anteriormente
a actividade final era un Genially, por si non sabedes que é, pois ben é un software para crear
contidos interactivos. Permite crear imaxes, infografías, presentacións, microsites, catálogos, mapas, entre outros, os cales poden
ser dotados con efectos interactivos e animacións.
Deixamos eiqui o enlace para que
lle botedes unha ollada:
Ningún comentario:
Publicar un comentario